Sunday, November 14, 2010

entry penuh emosi satu

aku lihat... sorang demi sorang... kawan-kawan, orang-orang sekeliling... yang ade pasangan. semua macam tak kekal. aku tak tau mane salah. mane silap. maybe semua ade sebab yang sendiri. tapi aku tak tau. haha rata-rata yang aku tau... sume break sebab memilih. aku tak tau la ape yang dorang pilih. ingat pilih orang ni macam pilih ikan kat pasar agaknye. mane yang nak boleh amik... mane yang tak nak biarkan je. kadang-kadang aku tak faham dengan manusia ni. pilih orang atas dasar duit. kalau orang tu kaye sikit.... mule la lame nak dekat. bile macam dah takde duit... dia tinggal kan. carik orang kaye yang lain jadi mangsa dia. lagi satu kes pulak... nak bf/gf memang ade depan mate 24/7. memang lemak la macam tu... tak boleh nak jauh sikit. kalau boleh ikat je la kaki bf/gf tu dekat kaki dia. biar mane-mane pergi pun same-same. tapi bile bf/gf jauh sikit... mule la. carik orang lain. gatal sane sini. oh! dan-dan... aku ade cukup ramai kawan yang ade perangai yang macam ni. aku tak faham betul. lepas tu boleh cepat sangat berubah hati. contoh. siti ni... cakap dekat semua orang... bagitau dekat orang... dia cintamati sama ali. tapi tak sampai sebulan ke camtu. siti dah ubah hati cintamati sama abu pulak. senang kn hati dia? macam komunis. mane-mane nak jajah. suka hati je berlabuh. dorang-dorang ni... macam tak malu pulak kn? dah heboh sanasini cakap dia dengan sipolan-sipolan ni. tapi tuptup tengok hari lain. dia dengan sianu tu. betul la cakap orang dulu-dulu. rambut sama hitam. tapi hati lain-lain, kite mane nak tau ape kat dalam yang dorang rase. kite pandang luar. nampak apa yang dorang buat je.

mohon aku pada tuhan... tetap kan hati aku. hati dia. hati mereka... jangan biar ada apa-apa dekat tengah-tengah kami. itu sahaja.



sekain,
qla husin.

3 comments:

Syaza Fakhriah said...

qla! aku x terasa..huhu
:P

naim nasir said...

org kate ...doa kite..simpan surg2...btl ke?

anak husin said...

aja! haha. bagus. bkn utk kau kot... hehe

naim! doa simpan sorg2? mksd? xfhm.